Újabb izgalmas futam a Forma-1-ben: Sebastian Vettel tömegbaleset után nyerte az öt körre újraindított Monacói Nagydíjat [1].
A világbajnok az élről kezdett az eredeti startnál, maradt is ott, csakhogy a 16. körben csapata amatőr hibát vétett - a melegítőpaplanok még a gumin voltak, amikor a német leparkolt kerékcserére. Ráadásul duplán hibáztak az RBR-nél, mert ugyanebben a körben, másodpercekkel csapattársa után érkezett Mark Webber is, így az ő gumijait is keresni kellett. Mindketten sok időt veszítettek, Vettel az első helyet is, Jenson Button került előre.
A 34. körben Felipe Massát Lewis Hamilton előzte, miközben az alagútban a brazil a szalagkorlátnak csapódott - biztonsági kocsi. Szinte a teljes mezőny gumit cserélt, kivétel Vettelt, aki így visszakerült az élre, Alonso és Button elé.
Az angol más taktikán volt, lassan kiderült, Vettel és Alonso a futam végéig akar menni második szett gumijával. A németnél ez azt jelentette, 62 kört kellett megtennie a lágy Pirellin.
A hajrára Alonso és Button is a nyakára ért, a ferraris szinte tolta a Red Bullt néha, de az tartotta az első helyet. Már csak hat kör maradt, amikor Sutil, Hamilton, Alguersuari és Petrov ütközött: csak az angol tudta folytatni, az orosz megsérült, mentő kellett, ezért piros zászlóval félbeszakították a versenyt.
Petrovot kórházba vitték, a lába fájt, akárcsak szombaton Sergio Pereznek [2], de még annyira sem sérült meg, mint a mexikói, megúszta az esetet.
A maradék hat kört lefutották, a biztonsági kocsi mögött indult újra a mezőny az ötkörös sprintversenyre. Mivel a köztes időben lehetett gumit váltani, mindenki új garnitúrát kapott, amivel Vettel ismét verhetetlenné vált.
Simán tartotta első helyét a célig, idén hatból ötödszor nyert. Alonso második, Button harmadik lett, Webber az utolsó előtti körben előzte Kobajasit, és futott be negyediknek. A massás eset miatt már büntetett Hamilton ellen a végén Maldonado kilökése miatt is vizsgálatot indítottak, majd a leintés után visszamenőleg újabb áthajtásos büntetést kapott. Ezt 20 másodpercre váltották, de ez sem befolyásolta pályán elért hatodik helyét.
A világbajnokságban marad második, 58 pont hátránnyal Vettel mögött. Az RBR-pilóta továbbra is csak hét pontot veszített a szezonban, Monacóban először, pályafutása alatt 15-ödször nyert.
H | Pilóta | Csapat | Kör | Idő | R | Pontok |
1 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 78 | Winner | 1 | 25 |
2 | Fernando Alonso | Ferrari | 78 | +1.1 mp | 4 | 18 |
3 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 78 | +2.3 mp | 2 | 15 |
4 | Mark Webber | RBR-Renault | 78 | +23.1 mp | 3 | 12 |
5 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 78 | +26.9 mp | 12 | 10 |
6 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 78 | +27.2 mp | 9 | 8 |
7 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 77 | +1 kör | 14 | 6 |
8 | Nick Heidfeld | Renault | 77 | +1 kör | 15 | 4 |
9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 77 | +1 kör | 11 | 2 |
10 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 77 | +1 kör | 16 | 1 |
11 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 76 | +2 kör | 7 | |
12 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 76 | +2 kör | 13 | |
13 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 76 | +2 kör | 18 | |
14 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 76 | +2 kör | 17 | |
15 | Jerome d'Ambrosio | Virgin-Cosworth | 75 | +3 kör | 21 | |
16 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 75 | +3 kör | 23 | |
17 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 74 | +4 kör | 22 | |
18 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 73 | +5 kör | 8 | |
Ret | Vitaly Petrov | Renault | 67 | +11 kör | 10 | |
Ret | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 66 | +12 kör | 19 | |
Ret | Felipe Massa | Ferrari | 32 | +46 kör | 6 | |
Ret | Michael Schumacher | Mercedes GP | 32 | +46 kör | 5 | |
Ret | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 30 | +48 kör | 20 | |
DNS | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 0 | 0 |