Változatos és a végéig izgalmas volt a Kínai Nagydíj: Lewis Hamilton győzött jobb gumitaktikájával Sebastian Vettel előtt, megszakította a német idei győzelmi sorozatát.
A mclarenes épp csak kiért a rajthoz, mert autójával gondok voltak, de már az első kanyarban megelőzte a bajnokot: Button vezetett Hamilton és Vettel előtt.
Az első kerékcseréig nem változott a sorrend, de akkor Button véletlenül a Red Bullhoz állt be gumiért, továbbintették. Még a mögötte jövő Vettelt is feltartotta kicsit, de a világbajnok így is eléje és a később cserélő Hamilton elé került.
Innét változott a Red Bull és a McLaren stratégiája: Vettel később állt ki újra, és már a kemény gumikat rakatta fel, amivel a célig kellett mennie. Hamilton és Button előbb ment ki, lágyat kapott ismét, majd csak a hajrára, harmadik kiállásnál tetette föl a kemény abroncsokat - azokkal kevesebbet futott, a végére jobb gumijaik maradtak.
Hamilton megelőzte a teljes élmezőnyt, hat körrel a leintés előtt befogta Vettelt. A bajnok nagyon ügyesen tartotta az első helyet, de öregebb gumijai nem bírták a tempót, négy kör volt a végéig, amikor Hamilton végleg otthagyta.
A három kiállás volt a nyerő taktika, de még ennél is jobb volt a végül harmadik Mark Webberé. Korán kiesett az időmérőről [1] szombaton, csak 18.-ként rajtolhatott [2], de így megmaradt egy plusz garnitúra lágy gumija, amit a végére felrakatott. Annyival gyorsabb tudott így lenni, hogy teljesen hátulról feljött, és megelőzte Buttont is az utolsó előtti körben. Pedig a KERS egész végig nem működött [3] az ausztrál autójában.
Button 4., a remekül futó, egy ideig vezető Rosberg ötödik lett, Massa Vettel két kiállásos taktikájával hatodik, Alonso 7., Schumacher 8.
Remek verseny volt rengeteg előzéssel, Button idény előtti jóslata teljesen beigazolódott [4].
A vb-t továbbra is Vettel vezeti Hamilton, Webber és Button előtt. Most három hét szünet következik, jön az európai szezon a Török GP-vel.
H | Pilóta | Csapat | Kör | Idő | R | Pontok |
1 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 56 | 1:36:58.226 | 3 | 25 |
2 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 56 | +5.1 mp | 1 | 18 |
3 | Mark Webber | RBR-Renault | 56 | +7.5 mp | 18 | 15 |
4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 56 | +10.0 mp | 2 | 12 |
5 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 56 | +13.4 mp | 4 | 10 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 56 | +15.8 mp | 6 | 8 |
7 | Fernando Alonso | Ferrari | 56 | +30.6 mp | 5 | 6 |
8 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 56 | +31.0 mp | 14 | 4 |
9 | Vitaly Petrov | Renault | 56 | +57.4 mp | 10 | 2 |
10 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 56 | +63.2 mp | 13 | 1 |
11 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 56 | +68.7 mp | 8 | |
12 | Nick Heidfeld | Renault | 56 | +72.7 mp | 16 | |
13 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 56 | +90.1 mp | 15 | |
14 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 56 | +90.6 mp | 9 | |
15 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 55 | +1 kör | 11 | |
16 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 55 | +1 kör | 19 | |
17 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 55 | +1 kör | 12 | |
18 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 55 | +1 kör | 17 | |
19 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 55 | +1 kör | 20 | |
20 | Jerome d'Ambrosio | Virgin-Cosworth | 54 | +2 kör | 21 | |
21 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 54 | +2 kör | 22 | |
22 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 54 | +2 kör | 23 | |
23 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 54 | +2 kör | 24 | |
Ret | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 9 | kerék | 7 |