Sebastian Vettel megnyerte a szezon második futamát is, a Maláj GP-t. A világbajnok remekül eljött, mögéje Nick Heidfeld zárkózott fel a hatodik helyről indulva, Hamilton harmadikként vette az első kanyart.
Az első kerékcserénél a Renault gyorsan visszaesett, kialakult a Vettel, Hamilton, Button-sorrend. A német biztosan állt az élen, amikor 26 körrel a vége előtt, alig túl a féltávon közölték vele, nem használhatja tovább a KERS-et, amit szombati pole pozíciójához és a futamra is nélkülözhetetlennek tartott.
Ennek ellenére Vettel nem lassult, sőt, még jobban otthagyta Hamiltont, vagyis a Red Bull felkészülhetett rá, nem kiforrott rendszerét elveszítheti, és mással kell megoldania a plusz 80 kieső lóerőt. Vettel később elmondta, a KERS összevissza működött, a hajrában néha tudta használni megint.
Úgy tűnt, Hamilton jó helyzetben van, mert kemény gumival állt két kerékcsere után, de hamar kiderült, az sem bír sokkal többet a lágynál, így a stratégiai előny elszállt.
Az angol autója le is lassult a hajrára, Button kerékcserénél került eléje, Alonso feljött a sarkába. A spanyol viszont hibázott, nekikoccant a McLaren jobb hátuljának, összetörte saját bal első szárnyát, és visszaesett a szárnycsere miatt.
Hamiltont megelőzte Heidfeld, Webber elől kicsúszott az angol a kopott kemény gumi miatt, le is cseréltette, lemaradt.
Vettelnek az élen, Buttonnak a második helyen semmi gondja nem akadt, Heidfeld kitartott a harmadik helyen a támadó Webber előtt. Massa és Alonso az 5-6. helyen, Hamilton a 7.-en végzett.
Vettel simán vezeti a bajnokságot továbbra is, a futam a várt eső elmaradása ellenére is változatos volt, egész sok előzéssel. Egy hét múlva Kínai GP.
H | Pilóta | Csapat | Kör | Idő | R | Pontok |
1 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 56 | 1:37:39.832 | 1 | 25 |
2 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 56 | +3.2 mp | 4 | 18 |
3 | Nick Heidfeld | Renault | 56 | +25.0 mp | 6 | 15 |
4 | Mark Webber | RBR-Renault | 56 | +26.3 mp | 3 | 12 |
5 | Felipe Massa | Ferrari | 56 | +36.9 mp | 7 | 10 |
6 | Fernando Alonso | Ferrari | 56 | +57.2 mp | 5 | 8 |
7 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 56 | +66.4 mp | 10 | 6 |
8 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 56 | +69.9 mp | 2 | 4 |
9 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 56 | +84.8 mp | 11 | 2 |
10 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 56 | +91.5 mp | 14 | 1 |
11 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 55 | + 1 kör | 17 | |
12 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 55 | +1 kör | 9 | |
13 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 55 | +1 kör | 12 | |
14 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 55 | +1 kör | 13 | |
15 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 55 | +1 kör | 19 | |
16 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 54 | +2 kör | 21 | |
17 | Vitaly Petrov | Renault | 52 | baleset | 8 | |
Ret | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 46 | Rear wing issue | 23 | |
Ret | Jerome d'Ambrosio | Virgin-Cosworth | 42 | baleset | 22 | |
Ret | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 31 | kuplung | 20 | |
Ret | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 23 | baleset | 16 | |
Ret | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 22 | hidraulika | 15 | |
Ret | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 14 | hidraulika | 24 | |
Ret | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 8 | Engine misfire | 18 |