67. kör: |
Kettős Ferrari futamgyőzelem Németországban! Alonso újra nyert, mögötte Massa és Vettel futott be a célba.
A McLarenek Hamilton-Button sorrendben a 4. és 5. helyen.
A további pontszerzők: Webber, Kubica, Rosberg, Schumacher és Petrov. |
|
 |
66. kör: |
Liuzzi és Glock 5-5 helyet lépett fel a verseny során. |
|
 |
64. kör: |
A 4. helyen autózó Hamiltonnak már nem kell figyelnie a fogyasztásra, szólt fülére a versenymérnöke. Button 1,2 másodpercre van tőle. |
|
 |
61. kör: |
Kovalainen beért a bokszba és ki is szállt zöld-sárga autójából. |
|
 |
60. kör: |
De la Rosa kapott a bokszban egy új első szárnyat. Kovalainennek a felfüggesztése komolyabban sérülhetett, valószínűleg ez a Lotus sem jut el a célig. |
|
 |
59. kör: |
De la Rosa és Kovalainen összeért az egyik kanyarban, a sauberes éppen lekörözte volna a finnt, aki valószínűleg nem számított erre. De la Rosa első terelőszárnyából letört egy jókora darab. |
|
 |
58. kör: |
Petrovnak kötelező érvényű utasítást adtak: váltson hamarabb, különben megfő a Renault, és nem ér el még a célig sem. |
|
 |
55. kör: |
Timo Glock először állt ki a bokszba, elhasznált kemény gumijait szuperlágyra cserélte a hátralévő 12 körre. |
|
 |
54. kör: |
De la Rosa könnyedén kapta el Hülkenberget, és egyből Barrichello nyomába eredt. A spanyol ekkor a 13. helyen állt.
Di Grassit orral előre, bakon tolták be a bokszba. |
|
 |
53. kör: |
Újabb pillanatra kellett az egyik kanyarban sárga zászlót lengetni. A 18. helyen autózó di Grassi besokallt, és keresztbe fordult a pályán. Tovább tudott haladni, így nem okozott fennforgást. |
|
 |
50. kör: |
Massának megköszönte a csapata az előzékenységet, majd elnézést kértek tőle. |
|
 |
49. kör: |
Massa elengedte Alonsót. A spanyol vezeti a Német Nagydíjat. |
|
 |
48. kör: |
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke beszélt Massához a rádión. Figyelmeztette a brazilt, hogy a mögötte autózó Alonso gyorsabb nála. |
|
 |
46. kör: |
Megtalálták a problémát Webber Red Bulljában: az olajnyomással van a baj. Az ausztrálnak azt tanácsolták, hogy fékezzen későn és keményen. A következő kanyart már az utasításnak megfelelően vette be. |
|
 |
45. kör: |
A 11. helyen Petrov mögött láncban halad Kobajasi, Barrichello és Hülkenberg. |
|
 |
42. kör: |
Bruno Senna a bokszban. |
|
 |
41. kör: |
Webbernek pedig azt mondta főmérnöke, hogy ne emelje el a lábát a gázról célegyenesben, valahol máshol próbáljon Buttontól lemaradni, mielőtt túlmelegszik a motorja. |
|
 |
38. kör: |
Hamiltont rádión kérte csapata, hogy spóroljon az üzemanyaggal. |
|
 |
36. kör: |
Egy pillanatra elvesztette az uralmat Sutil a Force India felett, de szerencséjére azonnal ki tudott jönni a sóderágyból, ahol egy kicsit keresztbe állt az autója. Be is vették abban a kanyarban a figyelmeztető zászlót. |
|
 |
34. kör: |
Az utolsó tizenegy: 11. Schumacher 12. Petrov 13. Kobajasi 14. Barrichello 15. Sutil 16. Alguersuari 17. Liuzzi 18. Di Grassi 19. Glock 20. Kovalainen 21. Senna |
|
 |
33. kör: |
Az első tíz a következő: 1. Massa 2. Alonso 3. Vettel 4. Hamilton 5. Button 6. Webber 7. Hülkenberg 8. De la Rosa 9. Kubica 10. Rosberg |
|
 |
31. kör: |
Alonso 1 perc 18 másodperc alá viszi a versenyen eddig megfutott leggyorsabb kört: 1:17.751. |
|
 |
29. kör: |
Alonso előtt Massa már 3,4 másodperccel vezet. |
|
 |
25. kör: |
Schumacher a 11. helyen autózik, csapattársa a hetedik. Rosberg a bokszban, tizedikként tér vissza, pont csapattársa elé. |
|
 |
23. kör: |
Button a futam során először állt ki a bokszba. Ötödik helyen tér vissza, Hamilton mögé. Így most már a két mclarenes is egymás mögött autózik. |
|
 |
22. kör: |
Alonso a rádión közli csapatával, hogy nevetséges volt az előbbi szituáció. |
|
 |
20. kör: |
Közben Massa és Alonso is utolérte a verseny utolsó helyezettjeit, a két ferraris nem bír egymással. Alonso be is bújt Massa mellé, ám a brazil nem hagyta elmenni márkatársát.
Nincs arra utaló jel, hogy Button ki akarna állni. A gumikkal köztudottan leheletfinoman bánó britet mérnöke is bíztatja, mialatt Button a lekörözöttek mellett megy el. |
|
 |
18. kör: |
Schumacher megpróbált elmenni mellette, de a lengyel hideg gumival is visszaverte a mercedeses támadást.
Kubica az ötödik helyről állt ki a bokszba, és éppen hogy Schumacher elé tér vissza a versenybe. |
|
 |
17. kör: |
Massa és Alonso külön csatát vívnak a 2., 3. helyen. |
|
 |
16. kör: |
Hamilton a 6. helyre tudott visszasorolni, az élen ekkor csapattársa, Button állt, ő azonban még mindig a lágy keverékeken ment. |
|
 |
15. kör: |
Alonso a 4. helyre ér vissza, Hamilton és Massa is a bokszban. Mindketten kemény gumikon folytatják. |
|
 |
14. kör: |
Alonso is kilátogatott csapatához. A McLarennél is várakoznak.
Webber is behozta az autót kerékcserére. |
|
 |
13. kör: |
Vettel kemény gumikra vált a Red Bull bokszánál. |
|
 |
11. kör: |
Massa megfutja az eddigi leggyorsabb kört: 1:18.915. |
|
 |
8. kör: |
Jenson Button az első kanyart igen szélesen vette. |
|
 |
7. kör: |
Trulli megint visszament a csapatához a bokszba.
Adrian Sutil már második alkalommal járt a bokszban, csakúgy csapattársa, Liuzzi. |
|
 |
6. kör: |
Lucas di Grassi utolsóként kezdte meg a versenyt, már a 16. helyen jár. Jól sikerült a kezdés a brazilnak.
Visszaengedték az olaszt a pályára, de a tempója semmit sem változott, szörnyen lassú Trulli. |
|
 |
4. kör: |
Jarno Trullit betolták a bokszba, még nem lehet tudni, meg tudják-e javítani lelassuló Lotusát. |
|
 |
3. kör: |
Sébastien Buemi autójának hátsó része nagyot kapott csapattársától Alguersuaritól, eddig tartott a verseny a svájcinak. |
|
 |
2. kör: |
Vitantonio Liuzzi és Jaime Alguersuari egyszerre ment be a bokszba és tért is vissza a pályára. |
|
 |
1. kör: |
Hamilton megelőzte Webbert, sárga zászlót lengetnek, autóalkatrészek a pályán. A két Toro Rosso ütközött egymásnak a visszafordítóban.
A 24 fős mezőny kilőtt a rajtrácsról, amint kialudt az öt piros lámpa. A Ferrarik az élre vágtak, Vettel a 3., mögötte Webber. |
|
 |
0. kör: |
A pálya Mercedes-tribünjén Nico-Michael felirattal köszöntötték a nézők a német márka hazai versenyzőit.
A versenyzők gond nélkül elindultak a felvezető körre.
Nagy számú nézőközönség várja a helyszínen is, hogy három percen belül megkezdődjön a Német Nagydíj Hockenheimben.
A levegő hőmérséklete 21 Celsius fok, a pálya hőmérséklete 33 fokos. Borús ég alatt sorakoznak a pilóták a rajtrácson, Timo Glock rádión jelentette is a Virgin csapatnak, hogy újabb felhőket lát közeledni. |